Leveransvillkor

Leveransvillkor

Räsymatot.fi webbutikens leveransvillkor. Uppdaterad 5.11.2023

Denna webbplats är en onlinebutik som drivs av MATTOKEIDAS Oy, en del av MATTOKEIDAS shoppingwebbplats.
Våra webbplatser inkluderar: www.räsymatot.fi , www.mattokeidas.fi och www.kaytavamatto.fi

Räsymatot.fi är en 100% finsk onlinebutik. Vi är en onlinebutik som specialiserar oss på trasmattor. Nedanstående leveransvillkor gäller för nätköp med leverans till Finland.

Kontaktuppgifter:

Mattokeidas Oy (Räsymatot.fi)

företags-ID 3241095-2

Possijärvenkatu 1, 33400 Tammerfors

verkkokauppa@mattokeidas.fi

+358 45 150 3630

 

Beställnings-och leveransvillkor

Beställning:

Du kan beställa produkter genom att lägga dem i din varukorg och betala för dem på utcheckningssidan.

Beställningen bekräftas alltid med en orderbekräftelse som skickas via e-post. Alternativt kan du beställa produkter via livechatt eller e-post verkkokauppa@mattokeidas.fi eller genom att ringa +358 45 150 3630. Vid beställning via e-post, livechatt eller telefon sker betalning alltid i förskott genom en faktura som skickas via e-post.

Kundinformation:

Vid beställning måste kunden ange namn, e-postadress, leveransadress (gatuadress, postnummer och affärsställe) och telefon-/mobiltelefonnummer. Kundinformation är konfidentiell.

Priser och produktinformation:

Priset för varje produkt finns på produktkortet. Priserna inkluderar tillämplig moms. Momsdelen av köpeskillingen kommer att visas separat på orderbekräftelsen och/eller fakturan. Leveranskostnader ingår inte i priserna. Det valda leveransalternativet påverkar priset på leveransavgifterna. Produktens storlek anges på produkt-/produktkortet. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och produktinformation.

Leveranstid:

Mattokeidas (Räsymatot.fi) levererar beställningar till Finland. Vi har även möjlighet att leverera beställningar till länder som Estland och Åland. Den genomsnittliga leveranstiden för lagervaror är 2 till 5 arbetsdagar. De flesta beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar. För skräddarsydda produkter och andra specialiteter kan leveranstiden vara längre, upp till 1 – 4 veckor. Observera att helgdagar kan försena leveransen av din beställning. Leveranstiden beror också på produktens tillgänglighet och försändelsens destination.

Leveranstiderna för beställningar av modellblock varierar beroende på tillgången på modellblock och arbetssituationen på gården. Vi strävar ständigt efter att ta fram färdiga modeller av våra skräddarsydda maskar för att påskynda leveransen.

Om leveranstiden för produkten skiljer sig eller ändras väsentligt från den som vi angav när du gjorde din beställning, kommer vår kundtjänst att kontakta dig. En leveransförsening kan till exempel uppstå om produkten inte finns i tillverkarens lager.

Leveranskostnader:

Mattbutiken (Räsymatot.fi) levererar de produkter som den säljer enligt ett transportavtal med en tredje part (Posti, Matkahuolto, Itella). Leveransavgifter kommer att läggas till priset för beställningen. Leveranskostnader visas på varukorgens och kassans sidor. Leveransavgiften bestäms av det valda transportsättet och visas på varukorgens och kassans sida och/eller orderbekräftelsen.

Beställningar över 199 € (inkl. moms) levereras kostnadsfritt till kundens dörr. Alternativt kan beställningen också levereras till leveransföretagets upphämtningsställe om kunden så önskar.

För beställningar under 199 € (inkl. moms) är leveranskostnaderna till upphämtningsstället 7,90 € eller 17,85 € levererat till din dörr.

Läs mer om leveransmetoder här.

Betalningsmetoder:

Vi erbjuder flera olika betalningsmetoder till våra kunder som handlar i Räsymatot.fi onlinebutik. Du har tillgång till Klarnas mångsidiga, flexibla och säkra betalningsmetoder. Denna sida ger dig en praktisk översikt över de olika betalningsalternativen. Välj det alternativ som passar dig bäst!

Läs mer om Klarnas betalningsmetoder Smoooth | Klarna Finland

Betalningsmetoder för Klarna

betalningsmetoder klarna | leveransvillkor

Med Klarnas betalningstjänst för checkout kan du handla säkert och flexibelt!

Avgifter för internetbank

Du kan betala dina inköp på ett säkert sätt med alla större bankers internetbank-ID. Lista över tillgängliga knappar för bankbetalning online:

  • Nordea
  • Andelsbanken i Finland
  • Danske Bank
  • Ålandsbanken
  • Kommersiella banker
  • S-Bank
  • Aktia
  • Sparbank
  • POP Bank
  • Min sparbank
  • SEB
  • Lokal myndighet

Kortbetalningar

Följande kortbetalningsmetoder är tillgängliga via Klarna:

  • Visum
  • Visa Electron
  • Mastercard

Faktura eller specifik betalning

  • Fakturan har en räntefri betalningsperiod på 30 dagar.
    • Fakturan kommer att skickas till den e-postadress du angav under beställningsprocessen, så fyll i uppgifterna noggrant!
    • Du kan inte beställa produkter på faktura om du beställer produkter åt någon annan eller på annat sätt har angett en annan leveransadress än din folkbokföringsadress.
    • Villkoren för din Klarna-faktura finns tillgängliga här.
  • Betalning av batch:
    • Flexibel delbetalning: du kan betala dina inköp flexibelt genom månatliga delbetalningar på minst 1/24 av skuldbeloppet (dock alltid minst 5,00 euro inklusive ränta på den utestående skulden). Du kan alltid välja att betala återstoden av fakturan i en klumpsumma.
    • Fast månadsbetalning: du kan välja mellan olika alternativ för månadsbetalning i kassan. Avbetalningarna minskar varje månad i takt med att det utestående kreditbeloppet minskar.
  • Betala senare (kampanjfaktura): Om köpet åtföljs av ett erbjudande om en förlängd betalningsperiod på 1-3 månader mot en första betalning (t.ex. “Köp nu, betala i februari”) kan du betala för dina inköp enligt villkoren i kampanjfakturan.

Mer information om att betala med faktura och delbetalning:

  • >> Beskrivning av Klarnas direktdebitering
  • För mer detaljerade uppgifter om standardiserade europeiska konsumentkrediter och exempel på månadsavgifter för flexibla, fasta och kampanjbaserade delbetalningar, klicka här.
  • Du måste vara minst 18 år för att handla med en Klarna-faktura eller autogiro.
  • Vuxna kunder kan ansöka om kredit hos Klarna för att finansiera ett köp. Så du kan betala för din beställning i delbetalningar när du väljer att betala med Klarnas batchbetalning.
  • Om du väljer Klarnas flexibla batchbetalning eller en kampanjfaktura (t.ex. Köp nu, betala i februari) som betalningsmetod för första gången, kommer Klarna Oy att öppna ett konto för dig och skicka ett kreditavtal per post, som du måste underteckna och skicka till Klarna Oy.
  • Alla dina köp med Klarnas Batchbetalning kopplas automatiskt till samma konto och samma månadsfaktura, även om du betalar med Klarnas Batchbetalning när du handlar i andra webbutiker. Du får därför endast en faktura per månad, med endast en tilläggsavgift, oavsett antalet abonnemang. En månadsfaktura kommer att skickas till dig i mitten av varje månad. Genom att logga in på Klarna kan du välja om du vill få din faktura via e-post eller per post. När du har betalat det resterande beloppet på fakturan avslutas kontot automatiskt.
  • Allmän information om Klarna Villkor och bestämmelser för kreditavtal
  • För frågor om Klarnas fakturering och batchbetalningar uppmanar vi dig att kontakta Klarnas kundtjänst direkt.
  • >> Logga in på ditt Klarna-konto

Tjänsten tillhandahålls av Klarna Bank AB (publ) (huvudkontorsadress Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige)

Du kan hitta mer information om Klarna här och Klarnas användarvillkor hittar du på här . Klarna behandlar dina personuppgifter i enlighet med tillämplig lag och Klarnas integritetspolicy i enlighet med.

Rätt till retur och utbyte av produkt:

Våra produkter har en 14-dagars returrätt. Returperioden börjar från den dag då produkten tas emot. Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du returnera produkten.

  • Den returnerade produkten måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Naturligtvis kan du anpassa mattan till olika rum i ditt hem för att se hur den passar in i din inredning.
  • Den produkt som returneras får inte ha ändrats väsentligt.
  • Packa produkten omsorgsfullt, helst i den ursprungliga transportförpackningen som tål transport tillbaka till vårt lager.
  • Etiketter eller tejp får inte fästas direkt på produkten.
  • Om du vill byta ut produkten mot en annan produkt ska du returnera originalprodukten enligt anvisningarna och göra en ny beställning i vår onlinebutik.

Returavgiften är 7,90 € och dras av från det totala priset för de returnerade produkterna. Vid retur utan avhämtning från post/resebyrå görs även avdrag för returavgiften.

Om produkten är defekt eller skadad under transporten, betalar Mattokeidas Oy (Räsymatot.fi) returkostnaderna. Returer ska alltid föranmälas genom att kontakta verkkokauppa@mattokeidas.fi. Kundtjänst kommer att ge dig mer detaljerade instruktioner om hur du returnerar den. Vi återbetalar inte eventuella ursprungliga leveranskostnader, även om du returnerar alla produkter i beställningen.

Observera att underlåtenhet att hämta ordern inte är tillräckligt för att annullera ordern. För returer, fyll i returformuläret som du får från vår kundtjänst och packa det enligt de produkter som ska returneras. Använd koden/returpaketkortet som du fick från Mattokeidas kundtjänst för att returnera produkten.

Returadress:

Återkoppling från kunder

Mattokeidas Oy (Räsymatot.fi)

Possijärvenkatu 1, 33400 Tammerfors

I returmeddelandet och i själva returförpackningen ska det finnas kontaktuppgifter till den kund som gjort returen, ordernummer och produktens namn/storlek. Vänligen returnera produkterna till den adress som anges av kundtjänst. För att vara på den säkra sidan bör du spara kvittot (paketkortet) som du fick för returen, samt betalningskvittot.

Om du har problem med din returförsändelse, vänligen kontakta vår kundtjänst: verkkokauppa@mattokeidas.fi eller ring +358 45 150 3630

Undantag från rätten till återgång:

Observera att specialtillverkade produkter inte kan återbetalas. Produkter som kräver montering kan inte returneras.

 

Reklamationer och anmälan av transportskador:

Kontakta vår kundtjänst på verkkokauppa@mattokeidas.fi så snart som möjligt om du upptäcker ett fel eller har några synpunkter. Eventuella klagomål avseende en beställning eller leverans ska skickas inom sju (7) dagar från mottagandet av beställningen till vår kundserviceavdelning på verkkokauppa@mattokeidas.fi. Vi behandlar inte reklamationer som inkommer senare än sju dagar efter mottagandet av produkten.

Mottagarens skyldigheter och gods som skadats under transport: Enligt vägtransportlagen (TKSL) måste mottagaren kontrollera försändelsen vid mottagandet och omedelbart påpeka alla yttre synliga skador (hål, öppna tejper, skadade hörn etc.). I ett sådant fall måste en bokning (inresa) omedelbart göras på fraktsedeln eller paketkortet. Du bör också nämna typen av skada och få förarens underskrift och kontakta vår kundtjänst omedelbart via e-post verkkokauppa@mattokeidas.fi . Bifoga en bild av paketetiketten eller fraktsedeln och foton av den skadade produkten. Dold skada (skada som inte kan ses med blotta ögat vid mottagandet) ska anmälas till Mattokeidas Oy:s (Räsymatot.fi) kundtjänst inom 7 dagar efter leverans med bilder och en beskrivning av skadan. Efter sju dagar upphör transportörens ansvar. Returnerade produkter som skadats under transporten ska förpackas korrekt för att undvika ytterligare skador.

Om produkten inte är defekt, kan Mattokeidas Oy (Räsymatot.fi) avslå reklamationen och debitera kunden för kostnaden för att returnera produkten.

Mattokeidas Oy (Räsymatot.fi) är inte ansvarig:

– För fel som orsakats av fel eller försummelse från kundens sida

– Slitage orsakat av normal användning av produkten

 

Återbetalning av återbetalningen:

Priset för den returnerade produkten kommer att återbetalas enligt betalningsmetoden för beställningen. En returavgift på 7,90 euro dras av från det totala priset för de returnerade produkterna. Vi återbetalar så snart som möjligt, dock senast sju dagar efter det att vi har mottagit returen. Vi fattar beslut om återbetalning när vi har mottagit produkten. Vi återbetalar inte produkten om produkten eller förpackningen är defekt eller om produkten har använts.

 

Annullering av en order:

Kunden kan annullera en beställning av en lagervara innan varan har lämnat lagret. Det kan göras genom att skicka ett e-postmeddelande till verkkokauppa@mattokeidas.fi

Avbeställningsmeddelandet ska innehålla ordernummer och kundens kontaktuppgifter. Avbokning är kostnadsfri.

I händelse av annullering av transaktionen på grund av eventuella leveransproblem är säljarens ansvar begränsat till högst upplösning och annullering av transaktionen.

 

Övriga villkor:

Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor. Genom att använda tjänsten accepterar kunden de allmänna villkoren. Mattokeidas Oy (Räsymatot.fi) ansvarar inte för pris- eller beställningsfel som beror på tekniska orsaker. Ett felaktigt pris på grund av en teknisk orsak är inte bindande för onlinehandlaren om prisfelet är uppenbart. Ett tydligt prissättningsfel innebär ett möjligt prissättningsfel i en webbutik, där priset på en produkt skiljer sig avsevärt från det korrekta priset på produkten.

Den deklarerade storleken på mattorna kan variera med 3-5 % och mattornas färgnyanser kan variera mellan olika färgnings- och produktionsserier.

Läs mer om vår integritetspolicy här.

Läs mer om betalningsmetoder här.

Läs mer om leveransmetoder här.

Varukorg
Rulla till toppen