Vanliga frågor och svar

Svar på vanliga frågor

Hur lång är leveranstiden för min beställning?

Leveranstiden för lagervaror är 2 – 5 arbetsdagar. De flesta beställningar behandlas inom 1-2 arbetsdagar efter mottagandet. För skräddarsydda produkter och andra specialiteter kan leveranstiden vara längre, cirka 1 till 4 veckor. Observera att helgdagar kan försena leveransen av din beställning. Leveranstiden beror också på produktens tillgänglighet och försändelsens destination.

Leveranstiderna för beställningar av modellblock varierar beroende på tillgången på modellblock och arbetssituationen på gården. Vi strävar ständigt efter att ta fram färdiga modeller av våra skräddarsydda maskar för att påskynda leveransen.

Om leveranstiden för produkten skiljer sig eller ändras väsentligt från den som vi angav när du gjorde din beställning, kommer vår kundtjänst att kontakta dig. En leveransförsening kan till exempel uppstå om produkten inte finns i tillverkarens lager.

Hur mycket kostar det att leverera min beställning?

Beställningar över 199 € (inkl. moms) levereras kostnadsfritt till kundens dörr. Alternativt kan beställningen också levereras till leveransföretagets upphämtningsställe om kunden så önskar.

För beställningar under 199 € (inkl. moms) är leveranskostnaderna till upphämtningsstället 7,90 € eller till din dörr 14,90 €.

Är Räsymatot.fi en finsk webbutik?

Ja, det är det. Räsymatot.fi är en del av Mattokeidas Oy, ett 100% finskt företag. Bakom företaget står entreprenören Paul och hans hjälpsamma personal. Framför allt förlitar vi oss på kvalitet och våra viktigaste partners är pålitliga inhemska grossister och några noggrant utvalda matttillverkare från utlandet. Det gör att vi kan erbjuda produkter av hög kvalitet, konkurrenskraftiga priser och pålitliga och snabba leveranser. Läs mer om företaget HÄR.

Var levererar ni era produkter?

Räsymatot.fi (Mattokeidas Oy) levererar beställningar till Finland. Om du vill beställa produkter till Åland, Estland eller någon annanstans i Europa, vänligen kontakta vår kundtjänst först: verkkokauppa@mattokeidas.fi

Har produkter bytes- och returrätt?

Våra produkter har en 14-dagars returrätt. Returperioden börjar från den dag då produkten tas emot. Om produkten inte uppfyller dina förväntningar kan du returnera produkten.

– Den returnerade produkten måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Naturligtvis kan du anpassa mattan till olika rum i ditt hem för att se hur den passar in i din inredning.
– Den produkt som returneras får inte ha ändrats väsentligt.
– Packa produkten omsorgsfullt, helst i den ursprungliga transportförpackningen som tål transport tillbaka till vårt lager.
– Etiketter eller tejp får inte fästas direkt på produkten.
– Om du vill byta ut produkten mot en annan produkt ska du returnera originalprodukten enligt anvisningarna och göra en ny beställning i vår onlinebutik.

Returavgiften är 7,90 € och dras av från det totala priset för de returnerade produkterna. Vid retur utan avhämtning från post/resebyrå görs även avdrag för returavgiften.

Om produkten är defekt eller skadad under transporten, betalar Räsymatot.fi (Mattokeidas Oy) returkostnaderna. Returer ska alltid meddelas i förväg genom att kontakta verkkokauppa@mattokeidas.fi . Kundtjänst kommer att ge dig mer detaljerade instruktioner om hur du returnerar den. Vi återbetalar inte eventuella ursprungliga leveranskostnader, även om du returnerar alla produkter i beställningen.

Observera att underlåtenhet att hämta ordern inte är tillräckligt för att annullera ordern. För returer, fyll i returformuläret som du får från vår kundtjänst och packa det enligt de produkter som ska returneras. Använd koden / returpaketkortet som du fick från Räsymatot.fi (Mattokeidas Oy) kundtjänst.

Varukorg
Rulla till toppen